Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Zauberhaft

Zauberhaft weegt 84.00 kg, is 32.50 kg afgevallen en heeft nog 6.00 kg te gaan

84.00 kg
78.00 kg
Doel vandaag: 84.00 kg
Huidig gewicht: 84.00 kg

Zauberhaft over zichzelf

De invloed van thermische isolatie op de stofwisseling.


calorieen 2000
http://www.valtaf.nl/photos/22/25/25/normal/zauberhaft.jpg
om gelijk te blijven in gewicht mag:
degene met overgewicht bmi 31
isolatiewaarde 49% veel vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige: weinig spieren, (weinig beweging, weinig eten, verbranden 700 kcal totaal 1500 kcal.

degene met een gezond gewicht bmi 22
isolatiewaarde 0% weinig vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige : normaal of meer spieren, normale beweging, ve
... 
Lees verder »
De invloed van thermische isolatie op de stofwisseling.


calorieen 2000
http://www.valtaf.nl/photos/22/25/25/normal/zauberhaft.jpg
om gelijk te blijven in gewicht mag:
degene met overgewicht bmi 31
isolatiewaarde 49% veel vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige: weinig spieren, (weinig beweging, weinig eten, verbranden 700 kcal totaal 1500 kcal.

degene met een gezond gewicht bmi 22
isolatiewaarde 0% weinig vet, hersenen verbruik 400 kcal, overige : normaal of meer spieren, normale beweging, veel eten, verbranden, 1500 kcal) totaal = 1900 kcal.

Voor degene met overgewicht is dat bij 80% lijnen 80%*1500 =1200 kcal
Voor degenen met een gezond gewicht blijft 80%*1900 1520 kcal eten of meer omdat alles beter in balans is en blijft!

conclusie, degene met overgewicht komt zels nog aan met 1500 kcal en degene met een gezond gewicht valt met 1500 kcal goed af!
wil degene met een bmi van 31 nog afvallen, dan moet hij daar nog eens de stofwisselingwaarde van 71% * 1520 = 1210 kcal eten om af te vallen!

Het is niet eerlijk, en zou verboden moeten worden.

xxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
xxx leeftijd arbeidsfaktor geslacht naam lengte
xxx 64 jaar 1.3 0 zaubertrommler 168 cm
xxx methode afvallen elsevier dieet-- eiw gr/kg stofwisseling
xxx zauberhaft 18.6 kg 80% 0.8 71%
xxx afvallen266.6 advies BMRR BMRR/stofw. BMR
xxx gram p/week 1066 1878 1333 1445
xxx gewicht 87.5 kg ideaal BMI elsevier huidig doel
xxx 87.5 62.1 kg = BMI 22.0 31.0 68.9 85 kg
xxx voedingsstoffen eiwitten koolhydraten vetten vezels
xxx controle 70 gram 111 gram 33 gram 21 gram
xxx 100.0% 26.3% 41.7% 28.0% 4.0%
xxx afvallen lichaamsvet % vetvrije vet gewicht
xxx t.o.v. elsevier 46.5% massa gewicht 100%
xxx 18.6 kg 44 kg 43.5 kg normale lichaamsbewegingxx 87.5
xxx elsevier 68.9 kg :yes2::whoepie: :jij: zaubertrommler doel bereikt
xxx methode afvallen elsevier dieet BMRR/stofw. stofwisseling
xxx zauberhaft 0 kg 100% eiwit 90%
xxx afvallen 161.4 advies BMRR 0.8 gram per kg BMR
xxx elsevier 68.9 kg 1475 1636 1475 1259
xxx gewicht ideaal BMI elsevier huidig doel
xxx 68.9 62.1 kg =BMI 22.0 24.4 68.9 85 kg
xxx voedingsstoffen eiwitten koolhydraten vetten vezels
xxx controle 55 gram 196 gram 46 gram 29 gram
xxx 100.0% 15.0% 53.0% 28.0% 4.0%
xxx afvallen lichaamsvet % vetvrije vet gewicht
xxx t.o.v. elsevier 38.6 % massa arbeidsfaktor 100%
xxx 0 kg afvallen 27.6 kg 41.3 kg 1.3 68.9

Laatste dagboekbericht

Tuesday, September 26, 2017

Use It or Lose It: How to Boost Metabolism After 40
Written by Tim Skwiat

Boost Metabolism
Without fail, one of the most common questions that I hear is, “How can I boost my metabolism? As I’ve gotten older, it has slowed to a screeching halt.”

Studies show that, on average, folks tend to experience a 2 – 4% decrease in metabolic rate with each passing decade after the age of 20.
What’s also interesting to note is that adults lose 3 – 8% of their muscle mass per decade after the age of 30.4

In other words, there appears to be a direct correlation between the age-related decline in metabolic rate and muscle loss. This is not terribly surprising; after all, muscle is “metabolically active,” burning calories even at rest and accounting for about 30% of total metabolic rate.5–7

As folks age, they tend to move less, and inactivity can accelerate muscle loss. For instance, after just 10 days of bed rest, researchers found that otherwise healthy older adults experienced a 10

... 
Lees verder »
Use It or Lose It: How to Boost Metabolism After 40
Written by Tim Skwiat

Boost Metabolism
Without fail, one of the most common questions that I hear is, “How can I boost my metabolism? As I’ve gotten older, it has slowed to a screeching halt.”

Studies show that, on average, folks tend to experience a 2 – 4% decrease in metabolic rate with each passing decade after the age of 20.
What’s also interesting to note is that adults lose 3 – 8% of their muscle mass per decade after the age of 30.4

In other words, there appears to be a direct correlation between the age-related decline in metabolic rate and muscle loss. This is not terribly surprising; after all, muscle is “metabolically active,” burning calories even at rest and accounting for about 30% of total metabolic rate.5–7

As folks age, they tend to move less, and inactivity can accelerate muscle loss. For instance, after just 10 days of bed rest, researchers found that otherwise healthy older adults experienced a 10% decrease in muscle mass.8

Use It or Lose It

The “use it or lose it” mantra isn’t only for older folks. In another study, researchers found that when healthy young men reduced their daily activity levels from 10,000 steps per day to less than 2,000 (which is not uncommon for many people), they lost 5% of their muscle mass in just TWO weeks.9

But it’s not all bad news; rather, this connection tells us that the typical age-related decline in metabolic rate is NOT inevitable and neither is the associated loss in muscle mass.

Editor’s Note: 30 second daily trick FLATTENS your belly

Weight training is a foundational exercise component for everyone, and research has shown that older adults can increase muscle mass up to a 44% in just 12 weeks of strength training.10

In addition to protecting calorie-burning muscle mass, resistance training also has an acute beneficial effect on metabolic rate. You see, a single bout of strength training can result in a substantial increase in excess post-exercise oxygen consumption (EPOC)—or, what is more commonly known as “the afterburn effect”—for 24 – 48 hours after exercise.11 In other words, resistance training acts like a double-edged sword to boost metabolism both acutely (through EPOC) and in the long-run (by increasing muscle mass).

Dr. Brendan Egan and his colleagues have found that performing bodyweight exercises 3 times per week—for only 30 minutes—for 6 – 12 weeks can increase muscle mass by 3%.12 That may not sound like much, but if you recall the statistics above, that’s equivalent to what can be lost in an entire decade!

Take Away: How to Boost Metabolism

The take-home point is that you are NOT doomed to have a metabolism that slows to a snail’s pace as you age. There are factors well within your control that you can help you preserve your metabolic rate, and you can start protecting your calorie-burning muscle mass by getting moving. After all, if you don’t use it, you lose it.

Bonus Metabolism Trick

What if I told you that a brand new, extremely simple metabolism-boosting strategy can increase your rate of weight loss by nearly 300% in less time than it takes to brush your teeth each day?

Now, before you think I’ve fallen off my rocker, here are the facts: ONE HUNDRED research participants experienced those exact results, on average, just by harnessing the power of this shockingly simple metabolism-booster each day… and you can absolutely do the same.

Even more, when you perform this simple trick daily, you’ll increase your fat-burning metabolism during the day and EVEN while you sleep! The end result is significant, visually noticeable and measurable fat-burning results in as little as 2 short weeks.

==>BOOST metabolism nearly 300% in 2 weeks (do this daily)
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Zauberhaft een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
September 27, 2017 om 10:28
Hoi Henk, allereerst hoop ik dat het goed met je gaat, bij deze stuur ik je en Ilse een virtuele knuffel :).

Leuk stukje wat je schrijft, maar nu zou ik toch wel graag dat trucje (geen Tucje hè :grinnik:) over de verhoging van vet verbranding willen weten.

Lieve :groetjes:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Zauberhaft in het kort

  • Zauberhaft weegt nu 84.00 kg en wil graag 78.00 kg wegen. Zijn BMI is op dit moment 27.12. Hij is 32.50 kg afgevallen.
  • Zauberhaft is 1.76 m, 67 jaar, geboren op September 14, 1950, aangemeld op May 14, 2009 en voor het laatst ingelogd op November 22, 2017.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Zauberhaft in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Buddies

· Volgers · Gevolgd