Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

No nonsense dieet

Bij dit dieet draait het om de verbranding. Bij veel mensen met overgewicht is de verbranding/stofwisseling lui geworden door het volgen van hongerdiëten (veel te weinig eten) en daarna weer in het oude voedingspatroon terug te vallen. Ook kan het gebruik van afslankproducten een oorzaak zijn. Honger is de grootste vijand voor je gewicht.

Zie het lichaam als een kachel. Wanneer je daar geregeld en op tijd wat hout opgooit, blijft het vuurtje hoog branden en blijft het goed warm doordraaien. De gedachte is dat dit ook met onze stofwisseling gebeurt. Geven we het vaak en geregeld iets om te verbranden dan blijft de verbranding lekker doorgaan. Het lichaam heeft dan geen reden om het als vet op te gaan slaan. Het krijgt voldoende en op tijd energie aangevoerd.

Je kunt de stofwisseling door dit dieet met wel 30% opvoeren! Tevens zorgt dit dieet ervoor dat je van dat eeuwige jojo-effect afkomt. Je zorgt ervoor dat je lichaam nooit meer honger heeft doordat je het op tijd wat te verbranden geeft.

Honger is hinderlijk voor iedereen die blijvend gewicht wil verliezen. Natuurlijk val je af van een 1000-calorieëndieet maar als je er mee stopt komt het er vaak net zo snel weer aan. De stofwisseling is op een laag pitje gezet en het lichaam weet niet hoe snel het weer reserves moet gaan aanleggen voor de volgende hongerperiode. Dus eet vooral en doe dat op tijd.

Het dieet
Met dit dieet eet je 7 á 8 keer op een dag, afhankelijk van hoe laat je opstaat en naar bed gaat. Blijf eten tot twee uur voor je gaat slapen. Heb je een feestje en ga je pas om 3 uur 's nachts naar bed? Blijf dan eten tot 1 uur 's nachts! Hoeveel je moet eten, verschilt per persoon. Geen enkele stofwisseling is hetzelfde.

Suikervrij/vetarm eten
Om af te vallen moet er vetarm en suikervrij gegeten worden. Ook de juiste combinatie van eiwitten, koolhydraten en het op tijd aanvoeren van brandstof, stelt je in staat al snel 30% meer te verbranden dan normaal.

Geen honger
Je mag geen honger hebben! Je mag wel 'trek' hebben een half uurtje voor de volgende maaltijd, maar geen honger. Dus eet vast om de 2 uur, in de juiste verhouding: 25% eiwit, 20% vet en 55% koolhydraten. Dit is de manier om af te vallen. Heb je honger gehad? Ga dan 50 tot 100 kcal per dag meer eten tot je het punt hebt bereikt dat je geen honger meer hebt en redelijk afvalt. Soms stagneert je lichaam even als je wat meer gaat eten, geen paniek dan! De week daarop gaat je lichaam weer verder.

Tip
Voor iedereen die dit dieet wil proberen, wordt aangeraden eerst een week de basislijst te volgen en daarna te kijken wat het resultaat is. Het belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren.

De voedingslijst

• De warme maaltijd: De maaltijd altijd wegen nadat deze gekookt/gebakken/gegrild is.
• Sla en rauwkost: Dit mag aangemaakt worden met dressing naturel, dressings op yoghurt-basis en/of slanksaus met allerlei slakruiden evt. gezoet met zoetstof.
• Kruiden: Deze mogen vrij gebruikt worden, ook mosterd, sambal en zout.
• Fruit: Alle soorten fruit, behalve druiven, kersen en bananen.
• Halvarine: Je mag halvarine op je brood gebruiken. Wanneer je nooit margarine op brood gebruikt hoeft dat nu ook niet.
• Kaas broodbeleg: Alle soorten 20+ kaas en smeerkaas, behalve met toevoegingen van noten e.d.
• Vlees en zoet broodbeleg: Alle soorten beleg mag, als het maar mager of caloriearm is. Wanneer er 20+ kaas als beleg op het dieet staat aangegeven mag er niet gewisseld worden met ander beleg.
• Zuivel: Alle zuivelproducten moeten halfvol zijn, (milde) dus geen magere zuivelproducten!
• Groenten: Naar keuze, met uitzondering van peulvruchten en maïs. Peulvruchten worden niet gewisseld, ook de hoeveelheid hiervan blijft onveranderd. Voor rode kool, sperzieboontjes en snijboontjes geldt: 30 gr. meer nemen dan de aangegeven grammen van de aardappelen (wanneer deze gekozen worden i.p.v.).
• Brood: Alleen bruin/tarwe brood. Brood/crackers/beschuit e.d.: In plaats van 1 snee brood mogen 2 crackers gebruikt worden, en ook 2 beschuitjes. Dus voor 2 crackers of 2 beschuitjes mag ook 1 snee brood gebruikt worden. Denk aan het beleg; op 2 sneetjes brood zit minder beleg dan op 4 crackers of beschuit. Het is dus de bedoeling om de hoeveelheid van brood aan houden.
• Knäckebröd: Alle soorten wanneer deze niet meer dan 20/30 calorieën bevatten.

Variatie

Groenten
U mag alle soorten groenten wisselen en de hoeveelheid nemen naar behoefte, maar wel minimaal 150 gram. Uitzondering geldt voor maïs en peulvruchten, die mag u alleen hebben als het op uw weekplanning staat aangegeven. Sperzieboontjes, snijboontjes, spruitjes en rode kool mag u 30 gram meer van nemen dan de aangegeven hoeveelheid van de aardappelen.

Aardappelen
Aardappelen gekookt, in de over gebakken of op een bakmatje gebakken. Er bestaat ook voorgestoofde patat die je in de oven kunt bakken. Aardappelen kun je afwisselen met rijst of pasta. De hoeveelheid is dan 20 gram minder dan aardappelen. Dit mag je twee keer per week wisselen.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

85 volgers